Risau Ibu Sedih, Aizat Tulis Lagu ‘Jangan Menangis’

Penyanyi Aizat Amdan dan Faizal Tahir telah berganding untuk mengeluarkan single berjudul Jangan Menangis, yang diilhamkan daripada pengalaman peribadi mereka berdua.

Aizat

Menerusi lagu tersebut, Aizat dan Faizal mahu menzahirkan pengalaman mereka menyertai ekspedisi 1Moment4them pada tahun 2013 lalu, dimana mereka telah melakukan kerja amal bagi mengumpulkan dana untuk pelarian Syria di Jordan.

Bagaimanapun, Aizat juga memberitahu bahawa ada ‘cerita lain’ mengapa dia menulis senikata lagu tersebut.

Menurut penyanyi lagu Sungai Lui itu, lagu itu juga hadir daripada keberatan hatinya untuk pindah keluar daripada rumah keluarga.

“Sebahagian daripada penceritaan lagu ini datang daripada perasaan saya semasa menyertai kerja amal tersebut di Jordan.

"Dan pada masa yang sama, semasa saya sedang menulis lagu ini, saya sedang dalam proses untuk meninggalkan rumah keluarga,” jelas Aizat.

Sebagai anak kelima daripada enam beradik, Aizat mendedahkan bahawa ibunya bersikap amat protective terhadap anak terunanya itu dan dia berasa amat sukar untuk memberitahu ibunya tentang perkara tersebut.

Oleh itu, Faizal menggalakkan Aizat untuk menulis lagu Jangan Menangis itu sebagai cara alternatif untuk menyampaikan ‘hint’ kepada ibunya.

Sejak berpindah keluar daripada rumah keluarganya di Ampang Ogos lalu, Aizat mengatakan bahawa perkara paling susah untuk dihadapinya sekarang adalah menggosok baju sendiri!

Mungkin selepas mempunyai rumah sendiri ini Aizat boleh lebih fokus terhadap perkembangan karier dan syarikat produksinya sendiri iaitu Kasi Gegar Entertainment.

Apatah lagi, Aizat kini mempunyai protege sendiri iaitu Fattah Amin selain sedang menyiapkan album terbarunya. -m

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

Apa kata anda komen sedikit..;) EmoticonEmoticon