Mia Sara Akui Sering Dibuli, Dipukul Rakan Sekolah

Rupanya bergelar selebriti pada usia muda tidak semudah seperti disangkakan.


Buktinya, pelakon cilik Mia Sara mendedahkan bagaimana dia melalui saat getir apabila sering menjadi mangsa buli rakan-rakan sekolah termasuk diejek dek kerana populariti yang dikecapi.

“Mereka buli saya, mengejek, baling batu dan pernah juga pukul. Saya sedih dan kadang kala rasa geram. Tetapi ayah pesan, biar orang buat kita, tetapi jangan kita buat orang,” katanya kepada mStar Online.

Tambah pelakon berusia 10 tahun ini, meskipun dibuli sedemikian rupa namun perbuatan rakan-rakan sekolahnya itu tidak mendatangkan kecederaan.

Oleh itu, Mia mengambil pendekatan untuk tidak terlalu sensitif dengan sikap rakan-rakannya.

Sementara itu, bapanya Muhammad Ridhuan Muhammad Saleh mengakui tahu situasi yang menimpa anaknya itu namun enggan masuk campur kerana mahu Mia Sara belajar berdikari.

“Bagi saya apa-apa yang berlaku di sekolah, biar cikgu yang uruskan, saya tak mahu masuk campur. Saya nak Mia melalui proses seperti kanak-kanak lain. Lagipun dia seorang selebriti dan bukan mudah untuknya melalui pengalaman itu.

“Jangan sampai anak saya cedera teruk kena belasah, sudahlah. Bagaimanapun saya akan pastikan dia mendapat nasihat dan motivasi setiap hari. Saya tak mahu dia pulang ke rumah dengan emosi terganggu,” ujarnya.

Dalam perkembangan lain, Mia bakal terlibat dengan penggambaran drama Super Game Boy, untuk siaran Astro Ceria.

Sumber: mStar Online

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

Apa kata anda komen sedikit..;) EmoticonEmoticon