Nabila Huda Enggan Jawab Soalan Kontroversi

Aktres jelita Nabila Huda mengambil pendirian untuk tidak membuka mulut mengenai kontroversinya tentang perihal peribadinya kecuali mengenai kerjayanya sahaja.

Nabila-Huda

"Tiada apa yang saya nak kongsikan. Saya minta maaf sangat-sangat. Sila tanya soalan lain. Kehidupan saya sekarang ini okay Alhamdulillah," ujarnya yang ditemui pada majlis pelancaran filem "Saloma" di Saloma Bistro, Kuala Lumpur, semalam.

Dalam pada itu, Nabila atau lebih mesra dengan panggilan Abil bakal muncul menerusi filem biografi Allyarham Puan Sri Saloma, "Saloma" yang membawa watak biduanita negara itu.

Walaupun pada mulanya kurang yakin dapat menghidupkan watak Saloma itu, namun dengan tunjuk ajar daripada pengarah Melissa Saila dia dapat membawa watak tersebut.

"Saya ni nampak saja macam seorang yang yakin. Tapi sebenarnya saya ada sifat rasa tidak yakin pada lakonan saya. Tambah-tambah lagi bila diberkan watak Saloma.

"Ia satu tanggungjawab sangat besar dan mencabar bagi saya. Saya sampai terfikir kalau saya tersalah langkah, apa akan jadi nanti.

"Sejak awal lagi, bila kak Lis minta saya datang ujibakat saya teragak-agak. Ikutkan hati memang saya tak mahu pergi ujibakat itu. Tapi saya kenangkan kak lis yang beberapa kali menghubungi saya dan dia sangat berharap pada saya.

"Semasa di ujibakat pun saya buat tidak bersungguh-sungguh. Baca skrip pun macam nak tak nak saja. Tapi kak Lis banyak yakinkan saya yang saya boleh bawa watak ini."

Tambah Abil lagi, selepas ujibakat dia dihubungi oleh pengarah yang memberitahu bahawa dia dapat watak Saloma. Walaupun agak terkejut, namun dia menganggap ia sebagai satu cabaran buat dirinya.

"Di set, saya banyak dapat tunjuk ajar daripada kak Lis dan mummy (Mariani). Mereka ajar saya lenggok menari betulkan dialog-dialog, cara bercakap dan berjalan. Tapi sebenarnya saya tak praktis sangat pun macam nak bawakan watak Saloma ini. Cuma bila saya dah pakai kostum, dah mekap dengan sendirinya saya dapat jiwai watak itu dan rasa yang Saloma begitu dengan dengan diri saya."

Filem "Saloma" bakal ditayangkan menerusi Astro First Eksklusif pada 28 Ogos ini yang turut dibintangi oleh Tony Eusoff, Azhan Rani, Sazzy Falak dan Sharifah Armani.-Yahoo

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

Apa kata anda komen sedikit..;) EmoticonEmoticon