Anugerah Bintang Popular Berita Harian Ditangguh Hormati MH370

BH selaku penganjur Anugerah Bintang Popular BH atau ABPBH mengumumkan penangguhan penganjuran malam kemuncak anugerah yang bakal diadakan pada 6 April 2014 di Arena of Stars, Genting Highlands, dan bersiaran secara langsung di TV3 dan Hot FM ke satu tarikh baru yang akan diberitahu kelak.

ABPBH 2014

Penundaan tarikh malam anugerah untuk memartabatkan penggiat seni tanah air ini diputuskan sebagai tanda menghormati insiden memilukan yang menimpa penerbangan MH370.

Pengarang Kumpulan BH merangkap Penaung ABPBH 2013, Mahfar Ali berkata: “BH dan ahli jawatankuasa pengelola ABPBH 2013 sepakat mengambil keputusan menangguhkan malam anugerah ini dan disokong sepenuhnya oleh pengurusan Media Prima, NSTP, TV3 selaku hos penyiar rasmi, Resorts World Genting selaku penaja lokasi malam anugerah, rakan penaja ABPBH 2013 serta rakan-rakan artis yang bakal terbabit pada malam anugerah itu nanti.”

Keputusan ini turut diambil selaras dengan pengumuman oleh Ketua Pegawai Eksekutif Rangkaian Televisyen, Media Prima Berhad (MPB), Ahmad Izham Omar, baru-baru ini iaitu semua rangkaian TV MPB merombak susunan program dengan menggugurkan rancangan hiburan seterusnya memanjangkan laporan khas dan berita terkini, selain melebihkan pengisian agama serta ilmiah.

Ahli jawatankuasa pengelola ABPBH 2013 sedang berusaha mencari tarikh baru yang sesuai untuk menganjurkan malam anugerah ini yang akan diumumkan kelak.

Pihak penganjur dan ahli jawatankuasa pengelola merakamkan penghargaan kepada rakan penaja ABPBH2013 iaitu TV3, D’Haja; Eynasha; Perbadanan Pengurusan Sisa Pepejal & Pembersihan Awam; SWM Environment; Environment Idaman; Alam Flora; Kerajaan Negeri Perak; Lord’s Tailor; KTM CKD Malaysia; Resorts World Genting; Edaran Tan Chong Motor Sdn Bhd; Natika Gold & Jewellery; The Royale Chulan Hotel; Tendence dan Hot FM, rakan artis, kru produksi, tenaga kerja yang terbabit secara langsung atau tidak serta kepada rakan media yang memberi sokongan kepada acara ABPBH 2013.

“Pada kesempatan ini juga, kami ingin merakamkan ucapan doa dan takziah untuk ahli keluarga penumpang dan kru penerbangan MH370. Semoga mereka diberikan kekuatan dan ketabahan menghadapi dugaan yang berat ini,” tambah beliau. –Berita Harian

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

Apa kata anda komen sedikit..;) EmoticonEmoticon