Johan As’ari Pelik Tidak Boleh Selfie Selepas Solat

Sekarang sudah jadi macam trend pula semasa bulan Ramadhan apabila orang ramai termasuk selebriti tempatan berkongsi gambar selfie ketika berada di majid atau surau yang disertakan kapsyen seperti, “Done Terawih”.


Berikutan itu, Pengerusi Majlis Agama Negeri Johor (MAINJ) Datuk Nooh Gandut telah mengeluarkan kenyataan berhubung isu ‘selfie’ selepas terawih baru-baru ini.

Menurut Nooh Gandut, merakam gambar ‘selfie’ selepas terawih dengan niat riak atau ingin menunjuk-nunjuk boleh menghapuskan pahala ibadah yang dilakukan.


Tak sangka pula, kenyataan itu turut menarik perhatian pelakon Johan As’ari yang kini khabarnya sedang menuntut ilmu di India.

Menerusi Instagramnya, Johan meluahkan rasa peliknya kenapa merakam gambar selfie boleh menghapuskan pahala.


“Pelik pulak ana (saya) bila tak boleh selfie selepas beribadah kata seorang alim di Malaysia. Hurm.. di sini yang ana post tu rata-rata mereka yang ajak selfie. Mungkin dia beri nasihat takut timbul riak atau dia belum faham apa itu hablumminannas… tak apa lah.. kita husnuzon (bersangka baik),” tulis Johan.


Mungkin kerana Johan sering berkongsi gambar bersama rakan-rakan ketika mendalam ilmu di bumi India membuatkan aktor ini tergerak hati memberi kenyataan sebegitu.

Sumber: Mynewshub.cc

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

Apa kata anda komen sedikit..;) EmoticonEmoticon