Kemunculan Amelina Hanya Tambah Virus Dalam Industri Hiburan?

Semua sedia maklum, penyanyi dangdut, Amelina atau nama sebenarnya Norazlina Amir Sharipuddin kini muncul semula dalam industri seni suara tanahair setelah 15 tahun menyepikan diri.

Amelina

Adatlah, sesetengah pihak menyokong keterlibatan penyanyi tersebut untuk memeriahkan semula ‘gelanggang’ nyanyian terutama genre dangdut yang sememangnya sebati dengan diri Amelina.

Namun, ada juga segelintir yang tidak berpuas hati dengan ‘comeback’ Amelina kerana berpandangan, penyanyi tersebut sudah tidak relevan dengan arus semasa. Betul ke?

Dalam satu ruangan hiburan di sebuah akhbar tempatan, secara sinikalnya, penulis pojok tersebut terang-terangan mengkritik kemunculan semula Amelina, malahan menasihati Amelina untuk mengikuti jejak langkah rakan duetnya, Iwan.

Semua sedia maklum, Iwan telahpun berhijrah dari segi penampilan dan konsep yang dibawanya dalam lagu iaitu berkisarkan tentang ketuhanan.

“Baru-baru ini, tiba-tiba Amelina muncul kata nak menyanyi semula. Pasangan duetnya Iwan sudah berhijrah ke dunia baru. Seelok-eloknya Amelina mengikut jejak Iwan untuk tidak menambah virus dalam industri hiburan kita.”

Iwan

Bukan itu sahaja, penulis turut berkata, Amelina seharusnya tidak terlalu terbuai dengan tulisan wartawan yang memuji penampilan mahupun suaranya yang dikatakan masih relevan dengan industri masa kini.

“Amelina, awak jangan percaya sangat dengan mereka yang memuji seolah-olah 15 tahun tidak menjejaskan mutu suara awak. Bagi Siti, awak sebaik-baiknya tidak menyanyi lagi kalau sekadar kembali ke jalan yang sama.

Jangka waktu 15 tahun sudah berapa generasi penyanyi yang datang dan pergi. Ternyata Amelina telah terkeluar dari lingkaran.”

Tambahnya lagi, pujian yan dilontarkan buat penyanyi itu merupakan ayat-ayat klise sebahagian penulis hiburan.

“Takkan awak tak tahu yang mereka itu kerjanya memuji sahaja. Kalau ‘orang-orang’ menyanyi pun mereka puji sahaja.”

Selain itu, penulis turut menyindir bahawa alasan untuk tidak mahu mempersiakan bakat tidak sepatutnya digunapakai kerana ia karut!

“Mana ada orang hebat kerana bakat? Itu semua karut. Mereka hebat kerana ilmu dan pengalaman. Bakat hanya secebis ibarat percikan api di kepala mancis sahaja.”

Cukup berbisa pandangan yang diutarakan oleh penulis ruangan tidak bernama itu. Bagaimana pula dengan pandangan pembaca?

Sumber: Mynewshub.cc

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

1 comments:

comments
Anonymous
February 10, 2015 at 3:15 PM delete

dia baru nak carik rezeki utk diri dan anak2, kamu sudah cakap yang bukan2. apa tak blh kah cari makan sama2..hadoi bangsaku..bila lah nak maju mcm ni..

Reply
avatar

Apa kata anda komen sedikit..;) EmoticonEmoticon