Kesetiaan Farhan Pikat Hati Suami

Suami kepada penyanyi Farhan Azizan iaitu Ahmad Rashadan Suhaimi mendedahkan kesetian isterinya itu sepanjang lapan tahun perkenalan mereka membuatkan dia yakin bahawa wanita berkenaan adalah cinta sejatinya.

Kesetiaan Farhan Pikat Hati Suami

Ahmad Rashadan, 30, berkata, sepanjang tempoh itu, hubungan mereka paling hebat diuji ketika dia melanjutkan pelajaran di United Kingdom sekitar tahun 2008 selama tiga tahun dan Farhan sentiasa setia menunggunya kembali ke tanah air.

Kesetiaannya kepada saya membuatkan saya terpaut hati dan yakin dia adalah wanita untuk menemani saya sehingga akhir hayat.

"Biarpun diduga dengan pelbagai dugaan dia tetap setia di sisi saya dan saya seorang lelaki bertuah pada hari ini," katanya.

Farhan, 30, dan Ahmad Rashadan sah bergelar suami-isteri dengan sekali lafaz dalam sebuah majlis yang diadakan di Masjid Al Hasanah Bangi di sini kira-kira pukul 10.15 pagi, Jumaat lalu.

Ahamd Rashadan yang bertugas sebagai Pengarah Pengurusan Perniagaan di sebuah syarikat swasta turut memberikan RM300 sebagai mas kahwin selain tujuh dulang hantaran kepada pengantin perempuan.

Farhan yang tampil dengan busana rekaan Calvin Thoo pada majlis pernikahan tersebut membalas dengan sembilan dulang hantaran.

Dalam pada itu, Farhan berkata, persefahaman di antara mereka juga menjadi faktor utama hubungan cinta selama lapan tahun itu bertahan sehingga ikatan perkahwinan.

Tambah Farhan, sikap suaminya yang sangat tenang dalam menangani masalah selain sikap ambil berat membuatkan dia selesa bersama lelaki itu.

"Rasanya kalau tiada persefahaman yang kuat di antara kami mungkin kami tidak berada di sini sekarang dan faktor itu penguat sepanjang lapan tahun mengharungi tempoh percintaan.

"Saya sebak selepas kami disahkan sebagai suami isteri kerana terkenangkan pelbagai perkara yang kami lalui bersama sepanjang tempoh itu dan rasa seperti tidak percaya kami kini sudah berkahwin," ujarnya.

Sementara itu, Ahmad Rashadan berkata, sebagai suami dia akan sentiasa menyokong kerjaya isterinya dan tidak akan menghalang Farhan untuk terus menyanyi.

Dia juga yakin Farhan tahu batasannya sebagai seorang isteri dan mampu menjaga diri dengan baik.

Ditanya soal anak, pasangan itu berharap segera dikurniakan cahaya mata agar dapat menyerikan lagi rumah tangga mereka.

"Kami pun bukannya muda lagi dan sudah tentu mahukan cahaya mata namun menyerahkan soal itu kepada rezeki," kata Farhan.

Tambah Ahmad Rashadan, mereka memilih Pulau Maldives sebagai lokasi berbulan madu namun masih belum menetapkan tarikh untuk ke sana.

Pasangan ini terdahulu mengikat tali pertunangan pada Februari 2012.-mStar

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

Apa kata anda komen sedikit..;) EmoticonEmoticon