Zed Zaidi Mohon Maaf Buat LAWAK Isu MH370

Pelakon dan bekas Presiden Persatuan Seniman Malaysia (SENIMAN), Zed Zaidi tampil memohon maaf berikutan memuat nak komen di laman sosial mengenai kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 seolah-olah menjadikan kejadian itu sebagai satu jenaka.

Zed Zaidi Mohon Maaf Buat LAWAK Isu MH370

"Saya tidak ada niat langsung untuk mengeluarkan kenyataan yang menyinggung perasaan sebegitu. Pada mulanya saya dapat tahu pesawat itu sudah selamat mendara cemas dan saya hanya mengetahui perkara tersebut menerusi Internet kerana berada di luar rumah untuk membeli sarapan pagi.

"Jadi saya kaitkan isu-isu yang berkaitan dengan MAS dan kerana jumlah patah perkataan di Twitter yang terhad, saya tidak dapat menyambung ayat terakhir iaitu berharap MAS dapat mempertingkatkan perkhidmatannya.

"Namun sebaik tiba di rumah, ketika saya menonton berita mereka sahkan pesawat tersebut masih belum dapat di kesan dan saya segera melihat Twitter saya dan saya lihat sudah banyak pihak 'retweet' status saya dan saya di kecam banyak pihak," katanya kepada Sinar Harian.

Menyedari kesilapannya, Zed segera membuang statusnya itu dan memohon maaf serta meminta semua mendoakan keselamatan penumpang MH370.

"Percayalah saya tiada niat langsung untuk menjadikan ia sebagai satu bahan jenaka. Silapnya saya kerana saya terus mempercayai sumber di Internet yang mengatakan mereka telah selamat mendarat.

"Biarpun tiada ahli keluarga saya yang terlibat dalam insiden tersebut, namun sebagai rakyat Malaysia, saya doakan mereka semua berada dalam keadaan selamat."

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

Apa kata anda komen sedikit..;) EmoticonEmoticon