Aksi Terkinja-kinja Harlem Shake keluarga Dephne Iking

Budaya Harlem Shake semakin hebat melanda dunia selepas tarian kuda Gangnam Style yang di bawa oleh PSY. Dengan kepesatan dunia teknologi yang ada hari ini, begitu cepat sebarang tarian atau trend merebak ke segenap pelusuk dunia.


Harlem Shake adalah satu tarian yang bermula pada tahun 80-an tetapi kembali popular pada hari ini. Bermula dengan seorang yang terkinja-kinja di tempat ramai orang dan tidak diendahkan, kemudiannya berakhir dengan semua terikut melakukan tarian tersebut tetapi dengan cara mereka yang tersendiri.

Ramai yang mengatakan Harlem Shake lebih menyerlahkan tahap kreativiti seseorang berbanding terikut-ikut dengan tarian Gangnam Style oleh PSY.

Kewujudan video Harlem Shake bagi kami jika diterima dengan fikiran terbuka ianya tidak akan membawa sebarang masalah kerana ianya tidak lebih dari sekadar hiburan ringan sahaja cuma akan membawa masalah bila ada pemikir yang semua benda tidak kena di mata mereka.

Artis Malaysia seperti Dahlia Daphne Eleanor M Iking (Daphne Iking) dan suaminya, Azmi Abdul Rahman juga telah memuat-naik satu video Harlem Shake versi mereka baru-baru ini.



-Ohartis

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

Apa kata anda komen sedikit..;) EmoticonEmoticon