Zaibo Meninggal Dunia

PELAKON veteran dan pelawak Zainal Ariffin Abd Hamid atau lebih dikenali sebagai Zaibo, menghembuskan nafas terakhir pada jam 1.30 tengah hari tadi di rumahnya.

Menerusi perkongsian beberapa ahli keluarga Allahyarham, Zaibo, 62, akan dikebumikan selepas solat Isyak di Batu Pahat, Johor Bharu.

"Assalamualaikum, saya Hafiz. Mewakili pihak keluarga Zainal Ariffin Abd Hamid @ Zaibo ingin memaklumkan bahawa ayah saya telah pergi dijemput Illahi pada jam 1.30 tengah hari tadi.

"Jenazah akan dikebumikan selepas solat Isyak. Mohon doa semua agar roh Allahyarham ditempatkan dalam kalangan insan terpilih... Amin," tulisnya.

Sementara itu, Presiden Yayasan Kebajikan Artis Malaysia (YKAT), Datuk DJ Dave turut mengesahkan berita pemergian Zaibo selepas diberitahu isteri Zaibo, Siti Hawa Sawal, 52 tahun.

"Saya baru sahaja diberitahu oleh isteri beliau sendiri, mengenai berita sedih ini," katanya kepada Presiden Persatuan Wartawan dan Penulis Hiburan Malaysia (WHAM), Datuk Tengku Khalidah Tengku Bidin.

Zaibo yang terkenal dengan watak Pak Selamat menerusi sitkom Spanar Jaya bertarung dengan kanser esofagus sejak September lalu.

Selain popular dengan Spanar Jaya, Allahyarham juga pernah membintangi filem seperti Magika fantasi 2010 dan Awan Dania The Movie pada tahun 2013.

Dia juga memainkan peranan kecil pada tahun 1999 Filem Hollywood Anna and the King. -sinar harian

Al-Fatihah.

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

Apa kata anda komen sedikit..;) EmoticonEmoticon