10 Lagu Baharu Madonna Bocor Komputer Digodam

LOS ANGELES – Selepas dunia Hollywood digemparkan dengan serangan penggodam ke atas pengeluar filem terbesar dunia, Sony Pictures ekoran filem kontroversi satira politik Korea Utara, The Interviews, kali ini giliran Madonna menjadi mangsa terbaharu.

Madonna

Majalah hiburan tempatan, Billboard semalam melaporkan penyanyi sensasi Amerika Syarikat (AS) berusia 56 tahun itu melahirkan rasa hairan bagaimana kawalan ketat sistem komputer pada studio rakaman muzik canggih di dunia Warner Bros. pun digodam.

“Ini ialah zaman yang kita terpaksa hidup di dalamnya dan kes ini memang gila,” kata penyanyi yang nama asalnya Madonna Louise Veronica Ciccone itu apabila ditanya reaksinya mengenai insiden hampir sedozen lagu terbaharu beliau boleh bocor.

Artis pernah dinobatkan Guinness World Record sebagai penyanyi wanita paling laris di dunia dengan lebih 300 juta album dijual itu kesal ekoran 10 lagu yang belum melalui proses suntingan tiba-tiba boleh dapat disiarkan secara meluas menerusi laman Internet.

“Ini tidak mustahil, lihat sahajalah apa berlaku ke atas Sony Pictures sendiri pun apabila Internet yang sepatutnya dapat bantu pengguna juga mampu berubah jadi berbahaya dan merosakkan manusia… ia ibarat pisau dengan dua bilah mata,” kata Madonna.

Ditanya mengenai tahap keselamatan semasa proses rakaman, beliau menjelaskan pihak studio profesional mengenakan kawalan paling ketat dan semua lagu tidak disimpan menerusi pelayan komputer malah studio terbabit kalis segala akses liputan WiFi tempatan.

“Lagu yang melalui proses rakaman awal disimpan dalam pemacu keras rahsia dan dibawa petugas dengan tangan terus kepada bahagian suntingan berikut sehingga selesai… kami bertugas dalam suasana langsung tiada akses kepada pihak luar,” jelas Madonna. –Agensi

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

Apa kata anda komen sedikit..;) EmoticonEmoticon