Julia Perez Dinobat Ratu Tinju Profesional Indonesia

Jakarta: Aktres seksi Julia Perez (Jupe) dinobatkan sebagai Ratu Tinju Profesional Indonesia dalam usaha merancakkan kembali sukan tinju yang semakin suram di negara itu.

Julia Perez Dinobat Ratu Tinju Profesional Indonesia

Penganugerahan itu diumum penganjur kejohanan tinju tempatan, Yance Rahman menjelang kejuaraan tinju yang bakal berlangsung bulan depan.

Kejuaraan tinju itu diadakan sempena sambutan ulang tahun ke-487 pembukaan Jakarta.

Dengan ternobatnya Jupe sebagai Ratu Tinju Profesional, dia pasti hadir memeriahkan kejohanan berkenaan.

Selain itu sukan tinju Indonesia juga dirancakkan lagi dengan penganjuran Kejuaraan Tinju Tali Pinggang Emas Gabenor Jakarta, Piala The Best Boxer dan Piala Peninju Harapan Jakarta yang diadakan sempena Hari Antidadah Antarabangsa dan sambutan Kemerdekaan Indonesia ke-69.

Dalam acara itu nanti, Jupe akan dikalungkan pingat emas sebagai simbolik penganugerahan gelaran Ratu tinju profesional Indonesia.

“Penganugerahan ini bertujuan menjalinkan kerjasama dengan selebriti terkenal demi merancakkan kembali arena tinju profesional negara ini yang kian suram,” kata Yance.

Sebelum ini, gelaran sama dianugerahkan kepada seorang lagi aktres seksi Indonesia, Camel Petir.

Yance berkata, sukan tinju profesional sebahagian daripada pencapaian negara ini dan ia berkait rapat dengan selebriti. Justeru, kerjasama artis dalam dunia tinju perlu diwujudkan.

“Diharap dengan pemilihan Jupe sebagai duta sukan ini akan menghidupkan kembali kemeriahannya,” katanya.

Sementara itu, Jupe mengakui bimbang melihatkan prestasi sukan berkenaan yang semakin merudum selepas tamatnya era peninju hebat seperti Ellyas Pical, Niko Thomas, Chris John, dan M Rahman.-Agensi

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

Apa kata anda komen sedikit..;) EmoticonEmoticon