Ziana Zain Didapati Bersalah Hina Mahkamah

Penyanyi dan pelakon terkenal Ziana Zain didapati bersalah oleh Mahkamah Majistret di sini hari ini atas tuduhan menghina mahkamah berkaitan prosiding pendakwaan bekas suaminya, Armin Zaharin Ahmad Zambri, 53, di luar mahkamah, Jun lalu.

Majistret Raja Noor Adilla Raja Mahyaldin turut memberikan amaran pertama kepada Ziana Zain atau nama sebenarnya Siti Roziana Zain, 50.

Noor Adila memutuskan demikian selepas mendapati pihak pemohon, Armin Zaharin yang diwakili peguam, Mohd. Amir Farid Mohd. Nawawi berjaya membuktikan keraguan munasabah terhadap kes tersebut.

"Penghina yang dicadangkan (Ziana Zain) telah memohon maaf secara sukarela, jadi lepaskan dengan satu amaran.

"Justeru, diingatkan tidak mengeluarkan sebarang kenyataan sepanjang kes perbicaraan berjalan," katanya dalam penghakimannya.

Berdasarkan pemohonan yang dilakukan Julai lalu, Armin Zaharin sebagai pemohon meminta permohonan maaf daripada responden, Ziana Zain atau nama sebenarnya Siti Roziana Zain, 50,susulan mengeluarkan kenyatan dalam beberapa sidang akhbar dan temubual dikeluarkan oleh Majalah InTrend keluaran Jun lalu berhubung kes pendakwaan Armin terhadap anak lelaki mereka.

Terdahulu, dalam prosiding tersebut, Ziana Zain yang hadir memakai kemaja labuh berwarna biru dan berseluar hitam membuat permohonan maaf dalam galeri mahkamah.

"Saya memohon maaf kerana tiada niat menghina mahkamah. Ini lebih kepada masalah peribadi dan memohon maaf dan berjanji tidak mengulangi lagi," katanya.

Ziana Zain diwakili peguamnya, Luqman Mazlan manakala Armin Zaharin didapati tidak hadir pada prosiding tersebut. -kosmo

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

Apa kata anda komen sedikit..;) EmoticonEmoticon